Έκθεση παρουσίασε η ΟΛΜΕ η οποία περιέχει αναλυτικά συγκριτικά στοιχεία για τις ώρες εργασίας- διδασκαλίας στην μέση εκπαίδευση, τη συνολική διάρκεια της σχολικής χρονιάς και τον αριθμό αργιών και τις αμοιβές των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ε.Ε. Και του Ο.Ο.Σ.Α. Συγκεκριμένα:
Στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο), ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τούς εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. Είναι 19,1.
Στην Ελλάδα (δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ Γυμνασίου και Λυκείου ως προς τον αριθμό των διδακτικών ωρών), ο μέσος όρος ωρών διδασκαλίας είναι 18,5.
Τον μεγαλύτερο αριθμό διδακτικών ωρών έχουν η Μάλτα με 26 ώρες των εβδομάδα και η Βουλγαρία και η Σκωτία με 23. Τον μικρότερο αριθμό διδακτικών ωρών έχει η Φινλανδία με 13/17 και η Πολωνία με 14 ώρες.
Στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Λύκειο) ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τούς εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. είναι 18,4. Στην Ελλάδα (δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ Γυμνασίου και Λυκείου ως προς τον αριθμό των διδακτικών ωρών), ο μέσος όρος ωρών διδασκαλίας είναι 18,5.
Το μεγαλύτερο αριθμό διδακτικών ωρών έχουν η Βουλγαρία με 24 ώρες την εβδομάδα και η Σκωτία με 23. Το μικρότερο αριθμό διδακτικών ωρών έχουν: η Φινλανδία με 11/17, η Πολωνία και η Γαλλία με 14 ώρες.
Ο αριθμός ωρών παρουσίας στο σχολείο την εβδομάδα αφορά στον διαθέσιμο χρόνο, εκτός από τον διδακτικό χρόνο, που αφιερώνεται στην εκτέλεση καθηκόντων στο σχολειό ή σε άλλη τοποθεσία που καθορίζεται από τον διευθυντή του σχολείου.
Δέκα χώρες καθορίζουν ακριβή χρόνο που οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι στο σχολειό κάθε εβδομάδα. Σε γενικές γραμμές, ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να είναι παρόντες στο σχολειό κάθε βδομάδα δεν ξεπερνά τις 30 ώρες. Όσον αφορά το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο από τις χώρες που υπάρχουν στοιχεία ο μέσος όρος είναι 27.5 ώρες για την κατώτερό και για την ανώτερη β/θμια εκπαίδευση. Για την Ελλάδα είναι 30 ώρες.Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων για τους εκπαιδευτικούς στην Ε.Ε./27 κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες. Στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39.Σε ετησία βάση, ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 1199 ώρες για το Γυμνάσιο και 1166 ώρες για Λύκειο. Για τις χώρες στην ΕΕ/19 είναι 1133 και 1108 αντίστοιχα. Όσον αφορά τούς Έλληνες εκπαιδευτικούς είναι 1170 ώρες για το Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Σχετικά με την αντιστοιχία προσωπικού και μαθητών, σύμφωνα με την έκθεση της ΟΛΜΕ Η αναλογία συνολικού προσωπικού (ανά χίλιους μαθητές) είναι για τη χώρα μας 130,3. Του ΟΟΣΑ ο μέσος όρος είναι 116,3 και για τις χώρες της Ε.Ε/ 19 είναι 125 Στο συνολικό προσωπικό μιας σχολικής μονάδας περιλαμβάνονται:
Α) Διδακτικό προσωπικό (διδάσκοντες και βοηθοί διδασκόντων)
Β) Επιστημονικό προσωπικό για τη στήριξη της σχολικής μονάδας (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α.)
Γ) Διοικητικό προσωπικό
Δ) Βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, οδηγοί, επιστάτες κ.α.).
Η αναλογία διδασκόντων εκπαιδευτικών ανά χίλιους μαθητές, για την Ελλάδα είναι 117,4. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 76,4 και των χωρών της Ε.Ε/19 είναι 82,7.
Η αναλογία βοηθών διδασκόντων (ανά χίλιους μαθητές) για την Ελλάδα είναι 0,4. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 4,7 και των χωρών της Ε.Ε/19 είναι 3,0. Στην Ελλάδα η αναλογία επιστημονικού προσωπικού (ανά χίλιους μαθητές) για τη στήριξη των σχολειών δεν αναφέρεται στα στοιχεία (και προφανώς δεν υπάρχει από αυτά που γνωρίζουμε τουλάχιστον στη δημοσιά εκπαίδευση). Ο μέσος όρος χωρών του ΟΟΣΑ είναι 5,0 και της Ε.Ε /19 είναι 5,2. ΟΛΜΕ 2011.
Η αναλογία ανώτερης διοίκησης (ανά χίλιους μαθητές) στη χώρα μας είναι 10,7. Αντίστοιχα στον ΟΟΣΑ είναι 5,8 και στην Ε.Ε/19 είναι 5,3. Η αναλογία διοικητικού προσωπικού στα σχολεία (ανά χίλιους μαθητές) για την Ελλάδα είναι 1,4. Ο μέσος όρος ΟΟΣΑ είναι 10,8 και της Ε.Ε/19 είναι 10,0. Η αναλογία βοηθητικού προσωπικού στη χώρα μας (ανά χίλιους μαθητές) είναι 0,3.
Από τα στοιχειά της «Ετησίας έκθεσης για την Εκπαίδευση 2010» του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής του 2008, στην κατηγορία «λοιπό προσωπικό» στις σχολικές μονάδες καταγράφονται τα εξής: Ανά σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 2 περίπου άτομα λοιπού προσωπικού (βοηθητικό, διοικητικό, επιστημονικό-παιδαγωγικό).
Ένας άλλος τομέας που εξετάζεται είναι η αρχή, η διάρκεια και η λήξη του διδακτικού έτους. Υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία ως προς τη λήξη Αυτό που μπορεί να προσδιοριστεί είναι ο αριθμός των εβδομάδων (με βάση την έναρξή και τη λήξη), οι οποίες κυμαίνονται από 32 έως 48, με μέσο όρο τις 42 εβδομάδες, χωρίς να υπολογίζονται οι διακοπές και οι αργίες εντός του σχολικού έτους.
Για την Ελλάδα, τα στοιχεία που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, αφορούν τη λήξη των μαθημάτων (20/5) και δεν αναφέρουν καθόλου τις 4 με 5 εβδομάδες εξετάσεων (15-20/6). Επομένως τη διάρκεια του έτους πρέπει να την υπολογίσουμε στις 40 - 41 εβδομάδες και όχι στις 36!!που αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας.
Η Ελλάδα έχει 4 εβδομάδες διακοπών (Χριστούγεννα, Πάσχα) και είναι ακριβώς στο μέσο όρο της Ε.Ε. /27.Επίσης όλες οι χώρες έχουν κάποιες ημέρες μεμονωμένων αργιών (εθνικές, τοπικές γιορτές, θρησκευτικές κ.α.) που ο μέσος όρος τους είναι 10 ημέρες. Η Ελλάδα έχει 9 ημέρες αργιών. Η Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στον μέσο όρο των εργάσιμων εβδομάδων για τους μαθητές, δηλαδή 36 με 37 και κατά συνέπεια και στον ίδιο αριθμό διακοπών (δηλαδή 11 εβδομάδες).
Τέλος θίγεται αναλυτικά το θέμα των αμοιβών. Ο μέσος όρος του κατώτατου(αρχικού) μικτοί μισθού των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στις χώρες της Ε.Ε./27 ως ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι 82,1. Για την Ελλάδα είναι 65,0 Ο μέσος όρος του ανώτατου (τελικού) μικτού μισθού των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. ως ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ στις χώρες της Ε.Ε./27 είναι 143,8. Για την Ελλάδα είναι 112,6.
Σχετικά με την αντιστοιχία προσωπικού και μαθητών, σύμφωνα με την έκθεση της ΟΛΜΕ Η αναλογία συνολικού προσωπικού (ανά χίλιους μαθητές) είναι για τη χώρα μας 130,3. Του ΟΟΣΑ ο μέσος όρος είναι 116,3 και για τις χώρες της Ε.Ε/ 19 είναι 125 Στο συνολικό προσωπικό μιας σχολικής μονάδας περιλαμβάνονται:
Α) Διδακτικό προσωπικό (διδάσκοντες και βοηθοί διδασκόντων)
Β) Επιστημονικό προσωπικό για τη στήριξη της σχολικής μονάδας (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α.)
Γ) Διοικητικό προσωπικό
Δ) Βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, οδηγοί, επιστάτες κ.α.).
Η αναλογία διδασκόντων εκπαιδευτικών ανά χίλιους μαθητές, για την Ελλάδα είναι 117,4. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 76,4 και των χωρών της Ε.Ε/19 είναι 82,7.
Η αναλογία βοηθών διδασκόντων (ανά χίλιους μαθητές) για την Ελλάδα είναι 0,4. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 4,7 και των χωρών της Ε.Ε/19 είναι 3,0. Στην Ελλάδα η αναλογία επιστημονικού προσωπικού (ανά χίλιους μαθητές) για τη στήριξη των σχολειών δεν αναφέρεται στα στοιχεία (και προφανώς δεν υπάρχει από αυτά που γνωρίζουμε τουλάχιστον στη δημοσιά εκπαίδευση). Ο μέσος όρος χωρών του ΟΟΣΑ είναι 5,0 και της Ε.Ε /19 είναι 5,2. ΟΛΜΕ 2011.
Η αναλογία ανώτερης διοίκησης (ανά χίλιους μαθητές) στη χώρα μας είναι 10,7. Αντίστοιχα στον ΟΟΣΑ είναι 5,8 και στην Ε.Ε/19 είναι 5,3. Η αναλογία διοικητικού προσωπικού στα σχολεία (ανά χίλιους μαθητές) για την Ελλάδα είναι 1,4. Ο μέσος όρος ΟΟΣΑ είναι 10,8 και της Ε.Ε/19 είναι 10,0. Η αναλογία βοηθητικού προσωπικού στη χώρα μας (ανά χίλιους μαθητές) είναι 0,3.
Από τα στοιχειά της «Ετησίας έκθεσης για την Εκπαίδευση 2010» του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής του 2008, στην κατηγορία «λοιπό προσωπικό» στις σχολικές μονάδες καταγράφονται τα εξής: Ανά σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 2 περίπου άτομα λοιπού προσωπικού (βοηθητικό, διοικητικό, επιστημονικό-παιδαγωγικό).
Ένας άλλος τομέας που εξετάζεται είναι η αρχή, η διάρκεια και η λήξη του διδακτικού έτους. Υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία ως προς τη λήξη Αυτό που μπορεί να προσδιοριστεί είναι ο αριθμός των εβδομάδων (με βάση την έναρξή και τη λήξη), οι οποίες κυμαίνονται από 32 έως 48, με μέσο όρο τις 42 εβδομάδες, χωρίς να υπολογίζονται οι διακοπές και οι αργίες εντός του σχολικού έτους.
Για την Ελλάδα, τα στοιχεία που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, αφορούν τη λήξη των μαθημάτων (20/5) και δεν αναφέρουν καθόλου τις 4 με 5 εβδομάδες εξετάσεων (15-20/6). Επομένως τη διάρκεια του έτους πρέπει να την υπολογίσουμε στις 40 - 41 εβδομάδες και όχι στις 36!!που αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας.
Η Ελλάδα έχει 4 εβδομάδες διακοπών (Χριστούγεννα, Πάσχα) και είναι ακριβώς στο μέσο όρο της Ε.Ε. /27.Επίσης όλες οι χώρες έχουν κάποιες ημέρες μεμονωμένων αργιών (εθνικές, τοπικές γιορτές, θρησκευτικές κ.α.) που ο μέσος όρος τους είναι 10 ημέρες. Η Ελλάδα έχει 9 ημέρες αργιών. Η Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στον μέσο όρο των εργάσιμων εβδομάδων για τους μαθητές, δηλαδή 36 με 37 και κατά συνέπεια και στον ίδιο αριθμό διακοπών (δηλαδή 11 εβδομάδες).
Τέλος θίγεται αναλυτικά το θέμα των αμοιβών. Ο μέσος όρος του κατώτατου(αρχικού) μικτοί μισθού των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στις χώρες της Ε.Ε./27 ως ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι 82,1. Για την Ελλάδα είναι 65,0 Ο μέσος όρος του ανώτατου (τελικού) μικτού μισθού των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. ως ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ στις χώρες της Ε.Ε./27 είναι 143,8. Για την Ελλάδα είναι 112,6.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου